ZIELONA SZKOŁA – WISŁA 2018 - relacja Ani Zaręby z kl. IVc

W dniach 5 – 8 czerwca 2018r. razem z uczniami z klas IV – V byłam na Zielonej Szkole w Wiśle.

Pierwszego dnia w drodze do Wisły byliśmy na zamku w Ogrodzieńcu. Zwiedzaliśmy ruiny zamku, który powstał w XIV – XV wieku. Wieczorem dojechaliśmy do Wisły i mogliśmy odpocząć po podróży.

Drugiego dnia byliśmy na skoczni im. Adama Małysza, wjechaliśmy kolejką linową na taras widokowy oraz odwiedziliśmy Leśny Ośrodek Edukacji Ekologicznej w Istebnej. Dowiedzieliśmy się tam ciekawych informacji dotyczących Beskidu Śląskiego i okolic. Byliśmy także na górze Ochodzita oraz w miejscu, gdzie łączą się granice trzech państw: Polski, Czech i Słowacji tzw. Trójstyku. Tego dnia byliśmy również w zabytkowej chacie Jana Kawuloka, gdzie kustosz chaty Pan Jan w bardzo śmieszny sposób i z góralskim akcentem opowiadał nam o życiu w dawnych czasach.

Trzeciego dnia zwiedzaliśmy Wytwórnię Filmów Rysunkowych w Bielsku – Białej gdzie dowiedzieliśmy się jak powstawały bajki takie jak Bolek i Lolek oraz Reksio. Następnie byliśmy w Muzeum Adama Małysza. Mogliśmy tam zobaczyć medale, stroje i trofea znanego skoczka. Po południu odpoczywaliśmy na basenach w Hotelu Gołębiewski.

Czwarty dzień to droga powrotna do domu, ale najpierw byliśmy w wielkim centrum rozrywki „Energylandia”, na co czekał chyba każdy uczestnik wycieczki, nawet opiekunowie.

Zielona Szkoła w Wiśle była, jak dotąd, najciekawszą szkolną wycieczką na której byłam.